Thursday 28 June 2012

Kaseh Sayang Seorang Cikgu :'D

Assalamualaikum ... sihat tak korang ? lame dh x update blog ni . aduii . awok awok semua tuh duduk senyap situ lepas tu buka mata n selamat membaca oke :) seperti yang cikgu bagitahu lah kan , minggu ni akan adakan 'spotchek' dari kelas ke kelas kan , kan ? jd setiap hari saya sedia untuk d'check oleh cikgu . samapai lah hari ni (khamis 28.6.12) . td saya nampak cikgu disiplin berjalan menuju ke kelas saya . dalam hati saya rase macam tenang je , ye la kan dah takde kesalahan buat ape nak takot ? betul tak ? bile je cikgu tu masuk dalam kelas , n then monitor arahkan suruh berdiri n then "ASSALAMUALAIKUM CIKGU" bace doa n lepas tu cikgu cakap JANGAN DUDUK LAGI KECUALI KETUA KELAS . lepas tu kan cikgu marah marah kat kitorang sebab dapat laporan laporan yang tidak sedap didengar oleh cikgu tu la . n then cikgu check BUKU NOTA SAINS . " ALAMAK MAMPUS LA AKU KALI NI , AKU TAK SIAP LAGI NOTA TUU , ADUII NASIB NASIB ! (Dalam Hati Saya)" bile d'check dari sorang ke sorang , tibe lah giliran saya . " AWAK ! MANE YANG AWAK BUAT ?? SILA BUKA SEKARANG SAYA NAK TENGOK (dengan nada yang lantang) " . sy pun membelek belek buku nota . cikgu cakap " SAYA NAK TENGOK BAB 4 , MANE BAB 4 ?? " kemudian dengan nada yg perlahan sy jawab " TAK SIAP CIKGU :( " . peennnnnnnnnnnnnnggggggggggggg !!! ( rotan dengan kuat di bahu ) . aduiii sakitnye !. lalu cikgu cakap " AMBIL NOTA N BUKU TEKS RUJUKAN AWAK PERGI BUAT DILUAR TEMPAT PANAS OKEY ! " . mujur lar jugak ramai kawan kawan saya yang kene same macam saya , kalau tak nanti malu sorang sorang , hee ~~ buat n terus buat nota . sampailah jam 11.30 p.m cikgu cakap " OKE AWAK SEMUA BOLEH MASUK KE DALAM DAN SIAPKAN KERJA ! " . ALHAMDULILLAH YA ALLAH (dalam hati) . cikgu cakap "SAYA DENGAR AWAK BISING N BLA BLA SEMASA WAKTU SAINS , TERUTAMA tut tut . BETUL KE ? OKAY LAH KALAU MACAM TU SAYA AKAN AMBIL ALIH MATAPELAJARAN SAINS " dalam hati saya " MENYESAL NYE AKU TAK BELAJAR BERSUNGGUH SUNGGUH SAINS , MENYESAL AKU TAK BUAT NOTA, HARAP HARAP TAK TUKAR LAH CIKGU SAINS :( " n macam macam lagi lah . *INSAF* . cikgu membebel n nasihat macam macam . lepas tu beliau keluar dari kelas . kemudian , jam menunjukkan pukul 1.30 (mase SAINS) , bile nampak je muka cikgu M (cikgu yang mengajar sains) jelas terpancar di muka saya dan kawan kawan keceriaan n kegembiraan kerana cikgu tak bertukar pun sebenarnya . tibe tibe je saya rase sangat sangat sayang dan terharu dekat cikgu M tu , lalu mengalir air mata jernih ke pipi sy . " YA ALLAH ! SELAMA NI SAYA TAK SEDAR YANG CIKGU NI SEBENARNYA SANGAT SANGAT BEERTI DALAM HIDUP SAYA " . mulai hari ni saya dah tanamkan azam supaya menjadi pelajar kebanggaan para guru , TERIMA KASIH CIKGU ! :'D ... bhai bhai , sekian wassalam .

No comments:

Post a Comment